Heeft jouw kind een ontwikkelingsvoorsprong?
Hier vind je bovenschoolse verrijking, gericht op het aanmoedigen van divergent denken, het ontwikkelen van eigen vragen en op onbelemmerd nieuwsgierig zijn.
Heeft je kind meer uitdaging nodig dan school geeft?
Bovenschoolse bijeenkomsten voor hoogbegaafde kinderen. Hier ontmoeten ze ontwikkelingsgelijken en kunnen ze op eigen niveau communiceren en leren.
Je kind is hoogbegaafd, of je denkt dat het hoogbegaafd zou kunnen zijn.
Dat kan best ingewikkeld en verwarrend zijn. Wat zijn de juiste stappen?
Soms is maatwerk nodig om een kind zijn kleuren te laten zien.
Kolibrie helpt ook ouders en leerkrachten.
Ze kunnen potentieel zoveel, maar ze zitten zichzelf in de weg…
Met te hoge verwachtingen, met angstgedachten, met een aanpassingsreflex.
Zie jij het met lede ogen gebeuren? Zit je kind niet lekker in zijn vel?
Heb je het gevoel dat hij onderpresteert?
Kolibrie helpt het faalangstmonster te verslaan. Dat monster ziet er bij iedereen een beetje anders uit, dat kunnen we onderzoeken samen.
Ga samen met mij op ontdekkingstocht en leer durven. Gewoon. Denk-Durf-Doe!
Voor ouders en verzorgers
Loop jij ook aan tegen uitdagingen in de opvoeding? Zoals: Niet luisteren, ruzie, zeuren, gedoe in de ochtend, gedoe met bedtijd, materialistisch, driftbuien, gebrek aan motivatie, schermgebruik?
Hoe zou het zijn als er harmonie in huis is en je niet meer hoeft te kiezen tussen streng of toegeeflijk reageren? Met Positive Discipline lukt dit! Je leert manieren die respectvol zijn voor jou én je kind, vastberaden én vriendelijk. Win-win-win voor iedereen.
Emotionele begeleiding van je kind
Hoogbegaafde kinderen ontwikkelen zich op een intense manier. Hoe ga je daarmee om als ouders? Hoe kun je ze ondersteunen bij alle dingen waar ze mee om moeten leren gaan en alle (intense) emoties die ermee gepaard kunnen gaan?
Ik heb veel tools gekregen. Belangrijkste om in achterhoofd te houden is dat een kind er alleen maar bij wil horen en daarom bepaald gedrag vertoont. En door te bedenken welke eigenschappen je later wenst daar nu al mee aan de slag kan met kleine stapjes.
O. vertelde vanaf begin groep 1 dat hij niets leerde op school. Hij had duidelijk een voorsprong en had interesse in lezen, getallen en de wereld/heelal etc. We merkten dat hij in zijn normale klas niet altijd zijn ei kwijt kon, maar dat hij zich goed kon aanpassen – onderpresteren lag op de loer. Hij… Lees meer >>
Reactie van een leerkracht: Van wat ik heb gelezen werd ik erg enthousiast. Ik vond de aangeboden stof en het met elkaar discussiëren erg leuk. Valerie is niet een flapuit, maar wat ik hoorde over de Kolibrie was altijd lovend. Volgens mij heeft Valerie een leuke tijd gehad die met name haar zelfvertrouwen goed heeft… Lees meer >>