Verslag van 9 februari 2018:
- Spaans: Complimenten! alle kinderen hebben goed en meermaals geleerd en zich laten overhoren. Dat was meteen merkbaar (meer snelweg)! Gesprekje in Spaans tussen ervaren leerlingen en net gestart kind, oefeningen werkboek, beweegopdrachten met getallen (bv. ‘seis’ keer springen, daarna tellend de opdracht uitvoeren, iemand bedacht opdrukken, het was best intensief :)).
- Raaddoosje: Het was zacht, van geen materiaal, je hoorde niets. Was het lucht? Nee, het had met je lichaam te maken. Het bleek CO2 te zijn, de jongen had uitgeademd in het koffertje…
- Afmaken geheugenkasteel: er worden interessante ruimtes gecreëerd, zoals: een zonneterras, een doolhof, een illusiegang, een survivalbaan op het dak, met buitendouche en een kleedkamer die nu op ‘vrij’ staat. Er wordt gedacht aan zonnecollectoren! Ieder heeft zo zijn eigen stijl, de een werkt heel gedetailleerd, een bureautje op pootjes met een boek erop. De ander wat sneller en groter.
- Aan het einde van de ochtend testen we of het werkt. We noemen 10 willekeurige woorden die de kinderen mentaal in hun kasteel een plek moeten geven. Daarna krijgen ze een blaadje om op te schrijven welke ze nog weten. Echt grappig en leuk: dat ze na een tijdje in hun doos/kasteel kijken en zeggen ‘oh ja’ en dan hun rijtje aanvullen. Leuk om volgende keer te kijken hoe ver we hiermee kunnen gaan.
Hieronder foto’s van de ochtend. Als je deze blog per mail krijgt en je wilt de foto’s groot op de website zien, klik dan hier.