Na een relaxte start waarin de kinderen ineens het constructiespeelgoed laQ ontdekken, doen we Spaans. De balansoefening met kleuren voorstellen in je hoofd doen we deze week nog een keer, maar nu noemen we de kleuren in het Spaans. Daarna natuurlijk het vindt zo snel mogelijk die kleur-spel en dan elkaar woorden overhoren en verder met werkboek.
Na de pauze beginnen we met Grieks. Ze krijgen een overzicht van de letters en de klanken en ik heb een brief gemaakt met Griekse letters. Geen uitleg, ga maar doen. Ik heb wat creatieve oplossingen moeten bedenken voor een aantal letters die de Grieken niet hadden (voor de v en de w bijvoorbeeld). Dat moeten de kinderen dus ook ontdekken en daar een mouw aan breien.
De kinderen doen dit heel verschillend. Sommigen komen nauwelijks vooruit, anderen gaan er verrassend snel doorheen.
We eindigen met het dilemma-spel. Ieder moet zijn keuze uitleggen en beargumenteren waarom zijn kaart het minst erg is. Daarna stemmen wij wat wij vinden. Door de gekke opties is dit spel al leuk, maar het debatteren zorgt voor extra leuke uitdaging.