Daarna Spaans, we doen weer een voorstelrondje in het Spaans, want er zijn nieuwe kinderen. Degenen die het kunnen zeggen niet alleen hun naam maar ook hoe oud ze zijn. Dat zijn er heel wat inmiddels, en de meesten zijn zo vrij dat ze zonder aanmoediging vertellen. We doen voor we starten met zelfstandig werken nog een spel met de kleuren.
In het raadkoffertje van vandaag blijkt een mooie knikker te zitten. We hadden al uitgevraagd dat speelgoed was, toe vroeg iemand of het van glas was. Het antwoord bleek ja te zijn. Eerst even verbazing, maar toen gingen de raderen draaien en kwamen meerderen op het goede antwoord.
We bespreken samen wat reclame is, hoe het werkt, roepen even terug wat conditioneren ook alweer is.
De opdracht van vandaag is om met andere ogen naar voorwerpen te kijken. Wij hebben een verzameling van een beetje gekke dingen meegenomen. Per groepje mogen ze er een kiezen en er een nieuwe functie voor bedenken. Daarna moeten ze samen een plan bedenken voor een reclamefilmpje voor dit voorwerp. Om echt nieuw naar dit voorwerp te kijken en helemaal los te laten wat je al aan logische concepten in je hoofd hebt, is nog best moeilijk, blijkt. Wordt vervolgd.