Verslag van vrijdag 22-2-2019
Vandaag is de beurt aan twee meisjes om hun les te geven, over zwemmen. We krijgen weer een leuke les, met plezier gegeven. Ze hebben veel spullen bij zich om te laten zien en een veelomvattend plan.
Ze starten met het voordoen van de verschillende zwemslagen, op een tafel, zodat ze zowel arm- als beenslag kunnen laten zien.
Opdracht voor de klas: bedenk zelf een nieuwe zwemslag. Met als voorbeeld: de hagelslag. Er worden allerlei variaties bedacht, waaronder de veldslag :).
Daarna galgje met de groep, van woorden die met zwemmen te maken hebben en waarvan het voorwerp ook tentoongesteld ligt. Zodra een woord geraden wordt, geven ze er informatie over. Leuk bedacht!
Er volgt nog een vragenlijst, antwoorden mogen de kinderen op een blaadje schrijven.
Er is een quizdeel waarvoor iedereen een mooi kleurig bordje krijgt uitgereikt. De ene kant staat voor ‘waar’, de andere voor ‘niet waar’. Na een stelling geeft ieder daarmee aan of hij denkt dat het klopt. Sommigen bedenken ook eigen versies: “ik vind … niet leuk”, het bordje ‘niet waar’ ophoudend. En “wij vinden het niet leuk dat het vakantie is”, ‘niet waar’ natuurlijk.
De meiden hebben ook nog een soort werkboekje gemaakt, mooi vormgegeven, in kleur gedrukt. Die bewaren we even om na de vakantie te doen.
We evauleren gezamenlijk: De opdracht was om een creatieve invulling van een les te maken. Dat is weer prima gelukt! Leuk alle materialen erbij. We hebben ook iets geleerd. Klein puntje: de vragen mochten hier en daar best wat moeilijker.
Fijne vakantie allemaal!