Deze week doen we met Spaans onder andere een spel ‘Cucaracha’ , een reactiespel waar je maar vier woorden Spaans voor moet kennen, maar dat heel lastig is. Zelf ga ik hopeloos de mist in bij dit spel waar je meerdere op meerdere dingen tegelijk moet letten.
In de pauze zien we een filmpje met binair tellen op je vingers. Het ziet er onnavolgbaar uit, maar een kind doet het zo na na afloopf.
Verder gaan we het programmeerprogramma Scratch verkennen. We hebben wat lessen die de TU ontwikkeld heeft die iedereen moe doen, ook degenen die al vaker met dit programma gewerkt hebben. Want zelf ontdek je veel, maar als je een cursus doet leer je meestal toch nog extra dingen, en dat blijkt ook zo te zijn bij onze kinderen.
Er wordt geëxperimenteerd met commando’s en (delen van) geluid. Dit zorgt voor hilarische beelden, waar met name één jongen helemaal van in een deuk ligt (steeds weer). Hij heeft de eerste ‘hakkende house-kat’ gemaakt.
Goede start gemaakt, volgende week wat serieuzer werk.