Zo druk als de kinderen vorige week waren, zo rustig en geconcentreerd zijn ze deze week. Er is een toets Spaanse woorden. Voordat we daaraan beginnen doen we de focusoefening met de zwarte stip. Persoonlijk ben ik weer verrast over de effectiviteit ervan.
Bij de toets wordt duidelijk dat niet iedereen die even goed kan maken. We hebben het over leerstrategieën en ook over dyslexie. Dat kan echt in de weg zitten als je een andere taal wilt leren.
Als ze klaar zijn met de toets maken ze een Spaanse woordzoeker die een van de leerlingen gemaakt heeft. Hij is moeilijk, want ze doen er lang over. Als afsluiter doen we sommen in het Spaans met wisbordjes.
Bij het buitenspelen wordt gevoetbald, er is een leerling die er foto’s van maakt.
Na de pauze gaat iedereen aan de slag met zijn zelfgekozen opdracht. Er ontstaat een kijkdoos over Gans en Frietje, er is een script in de maak over Broodkapje, er worden twee grappige Scratchfilmpjes geprogrammeerd, ook varianten op bestaande sprookjes. Volgende week zien we de resultaten.