Na activiteit naar keuze doen we Spaans. Een paar kinderen hebben een zinnetje gemaakt over een dier. De anderen luisteren en vertalen. Daarna een formulier waar ze woordbetekenissen van dieren moeten invullen/tekenen. Iedereen werkt daarna op eigen niveau.
Balansoefening: dit zijn oefeningen die bedoeld zijn om weer in je lijf te komen, er hangen allemaal verschillende doelen aan, dit keer doen we er een om de verbeeldingskracht te versterken. Fijn, iedereen doet serieus mee.
Na de pauze een filmpje over de effecten van UV in zonlicht en waarom je onder een parasol nog steeds deze straling op je huid krijgt. Daarna bespreken we wat UV-licht eigenlijk is. Het is licht met golven die wij normaal met onze ogen niet kunnen zien.
We hebben een lampje dat UV-licht geeft waar bepaalde fluoriserende stoffen erg op reageren en andere stoffen niet. Leuk, nu kunnen we controleren of onze zonnebril UV-straling tegenhouden of doorlaten. Het blijkt dat tonic ook geweldig oplicht onder invloed van UV, gewoon water helemaal niet.
Iedereen gaat een tekening maken met geheime aanvullingen. De aanvullingen tekenen ze met een witte stift die alleen zichtbaar wordt als je erop schijnt met het UV-lampje. Ze bedenken heel leuke dingen, zie de foto’s hieronder.