De instrumenten worden allemaal klaar gemaakt. De laatste snaren gespannen, een standaard voor het slaginstrument met de xylofoon-staafjes, alles is klaar voor gebruik.
Natuurlijk starten we met Spaans.Voor we gaan spelen:
- Analyseren van je instrument: wat is het voor soort instrument, kun je tonen maken en zo ja hoe. En wat voor soort verbeteringen kun je nog bedenken?
- Samen muziek maken door middel van een ritmeschema dat we zelf bedenken. Er staat een tabel met 8 maten op het bord, zo kunnen we zien wat we doen op welk moment. We proberen om iedereen een ander schema te laten spelen, maar dat is nog iets te hoog gegrepen. Allemaal hetzelfde spelen terwijl één slaginstrument de maat blijft aangeven werkt leuk en goed.
- We kijken ter inspiratie een filmpje van Def P, hij heeft leuke raps gemaakt voor het Klokhuis.
- Nu gaan we samen een rap bedenken, het moet een lied over geluid of over de Kolibrie-Klas worden. De kinderen kiezen voor de Kolibrie-Klas. Dit is de tekst die we gemaakt hebben:
Weet je waar ik was, in de Kolibrie-Klas
Het is er leuk, je lacht je in een deuk
Leuke thema’s iedere keer en we doen veel meer
Spelen, denken, leren, nieuwe dingen proberen
Weet je waar ik was, in de Kolibrie-Klas
We leren Spaans praten, ik kan het niet meer laten
Je leert de Spaans taal en voelt je fenomenal
Un, dos, tres, je krijgt een leuke les
Weet je waar ik was, in de Kolibrie-Klas
Weet je waar ik was, in de Kolibrie-Klas
Weet je waar ik was, in de Kolibrie-Klas
Weet je waar ik was, in de Kolibrie-Klas!
Hieronder een foto-impressie. Als je deze blog per mail krijgt en je wilt de foto’s in groot formaat op de site zien, klik dan hier.