Hoe denken en handelen wetenschappers eigenlijk? Vandaag ervaren de kinderen het via het Moendoesspel. Sommigen hadden het al eens gedaan op school (goed zo!), maar het spel zit zo goed in elkaar dat dat helemaal geen probleem was en gewoon weer leuk het uitdagend.
Zo zag de ochtend eruit:
- Spaans: tarrea nakijken en daarna een quiz over ser en estar. Goed nadenken, en ze juichen als ze het goed hebben. Nog een 2e keer gedaan op tempo. Tarrea: nogmaals de blz. met vervoegingen van ser en estar lezen/leren, oefening 1.10B maken (zelf vragen maken).
- Oefenen van onze rap met instrumenten. Klonk nog wat voorzichtig, maar was super leuk! Link naar filmpje van de rap.
- Geluidenspel tijdens het eten. Hoor je welk geluid het is?
- Moendoesspel: antwoord op vragen vinden door goed naar bronnen te kijken en informatie te combineren. Als je het goede antwoord hebt gevonden mag je het ‘publiceren’ zodat anderen ook van jouw onderzoek gebruik kunnen maken.
- Wat zijn belangrijke eigenschappen voor een wetenschapper, wat moet hij kunnen of doen?
Hieronder foto’s van de ochtend. Ontvang je de blog per mail en wil je de foto’s groot zien, klik dan hier.