![]() |
Wat mij betreft een aanrader! Vooral omdat na de hoofdstukken over wat hoogbegaafdheid inhoudt er heel praktijkgericht en leesbaar geschreven wordt over hoe de leerkracht een en ander kan aanpakken in de klas: hoe geef je instructie, hoe pas je je onderwijsaanbod aan, versnellen, verrijken, het komt redelijk compleet aan bod.
|
![]() |
In dit behoorlijk theoretische boek geven de schrijvers zicht op de vaardigheden die een Specialist Begaafdheid nodig heeft om goed om te kunnen gaan met hoogbegaafde kinderen in de klas. De theorie is wetenschappelijk onderbouwd op een manier die het wat minder leesbaar maakt. Een aantal modellen diebgebruikt worden, spreken me minder aan. Gelukkig staan er praktijkvoorbeelden tussen en is er in hoofdstuk 5 een puntsgewijs overzicht. Dit zijn wel allemaal kennisindicatoren, dus een laag 'aan de slag'-gehalte. |
![]() |
Omgaan met hoogbegaafdheid op school, dit is oorspronkelijk een cursusboek. Na ieder hoofdstuk staat een aantal vragen om praktisch aan het denken te zetten. Alles komt vrij uitgebreid aan bod. Les 6 gaat over kleuters, er is een les over onderpresteren, hoogbegaafde en moeite met leren, de laatste les gaat over beleid maken. Handig naslagwerk, de theorie wordt ondersteund door casussen die verhelderend werken. |
![]() |
48 signaleringskaarten voor leerkrachten. Op iedere kaart wordt niet gewenst gedrag omschreven, op de achterkant vind je manieren om ermee om te gaan. Heel praktisch dus. |
![]() |
Dit boek heet terecht een werkboek, naast uitleg over hoe beelddenkers denken is een groot deel van dit boek geweid aan hoe je deze visueel ingestelde kinderen kunt begeleiden zodat ze beter kunnen leren spellen, lezen en rekenproblemen aanpakken.
|