Kolibrie
stokroos
Title of Image

Adviesgesprekken

Ouders

Soms gaat opgroeien zonder noemenswaardige problemen. Als je kind uitzonderlijk is qua begaafdheid is het anders dan andere kinderen en dat maakt opvoeden en opgroeien soms net wat lastiger of veel lastiger (afhankelijk van kind en omgevingsreacties). Het kan dan fijn zijn van gedachten te wisselen met een (ervarings-) deskundige. Iemand die weet waar je het over hebt, die creatief mee wil denken in oplossingen en bij deze ‘extreme’ kinderen extreme gedachten durft te denken. Of de zaken een keer van een andere kant te bekijken.
Ik wil graag uw gesprekspartner zijn.

Reactie van een ouder:

Nogmaals bedankt voor het fijne gesprek van afgelopen maandag en voor de vele handige tips die je ons hebt gegeven.
Je verslag is helemaal helder en compleet. We kunnen zeker hiermee verder aan de slag!

We gaan vanaf nu ‘voelen’ wat beter met M. werkt en we zullen je op te hoogte houden van veranderingen en (hopelijk) verbeteringen thuis. Verder zullen we contact met de school opnemen om verder in ons zoekproces te gaan.
We voelen dat deze week gelijk iets ‘meer contact’ met M. is geweest en dat komt vooral omdat - dankzij jouw input - wij iets bewuster zijn geworden. Normaal bedankt hiervoor!

En gelijk een positief effect: ik heb deze week iets langer met M. gepraat over het zwemmen, het leren duiken en hoe belangrijk het oefenen is om zichzelf te verbeteren, etc. Na een extra duikles (tegen zijn zin), heb ik vanmiddag M. weer zien lachen tijdens zijn normale zwemles. Dat gebeurde al weken lang niet meer. Hij had weer plezier in het zwemmen en dat was duidelijk en mooi te zien! En ja hoor, na de zwemles zei hij: mama, door het gat gaan is toch simpel? ;-)

Communicatie met school

Als je kind hoogbegaafd is en andere behoeften heeft dan de gemiddelde leerling op school, is het weleens lastig communiceren met school. Hoewel er steeds meer aandacht is voor hoogbegaafde kinderen is er nog veel onbekend bij leerkrachten. Uit ervaring weet ik dat je je knap machteloos kunt voelen als je weet wat je kind nodig heeft en je zit tegenover iemand die daar heel anders over denkt.

Misschien vindt u het prettig om bijgestaan te worden bij dat soort gesprekken. Door iemand die zonder emotionele betrokkenheid op kan komen voor de belangen van uw kind en ook de onderwijswereld van binnenuit kent. Als een deskundige betrokken is bij het gesprek worden aangedragen argumenten onderbouwd en eerder aangenomen.
Vanuit begrip voor de mogelijkheden en onmogelijkheden in de klas, wil ik samen kijken naar wat mogelijk is aan aanpassingen, zodat ook uw kind de leerervaringen op kan doen waar hij recht op heeft (ook wettelijk gezien).