Kolibrie TalentKlas 5-8


kolibrie-avatar

Blog

Blog 11 October 2018

Laat anderen de weg vinden door jouw routeomschrijving

We waren maar met een paar, dus we konden goed samen overleggen hoe de ochtend eruit zou zien.

  • Start met het spel ‘de geheime gang’, opzoeken van de vakantiebestemming van een moeder.
  • Verder werken aan de maquettes. Er werd heel precies gewerkt en nagedacht over oplossingen.
  • Bekijken van materiaal dat meegenomen werd van een open dag bij ruimtebedrijven, tijdens het eten en drinken. Ook de raadkoffer gedaan. Heel moeilijk, er zaten poppetjes-sloten in. Het was lastig raden omdat de functie nog niet losgekoppeld werd van de vorm, we hadden veel hints en tips nodig maar kwamen er niet uit :).
  • Buitenspelen, meteen dingen zoeken die in de maquette dienst kunnen doen als houten balken op de parkeerplaats.
  • Nog een keer knuffelverstoppertje, de verstopplaats werd aangegeven op de plattegrond die de kinderen zelf gemaakt hadden van de klas. De juf deed ook mee, was weer leuk.
  • De ‘gekke plattegrond’ van vorige keer waar de kinderen een route die ik vertelde moesten vinden pakten we er weer bij. Deze keer mochten ze zelf een plaats voor de schat aankruisen en een eigen verhaaltje bedenken hoe je daar kon komen. Mochten ze niet van elkaar zien, dus aan tafels aan de andere kant van het lokaal gaan zitten. Ze zaten hard en geconcentreerd te werken, keurig te schrijven! Daarna voorlezen voor elkaar en kijken of je verhaal duidelijk genoeg was. Ging heel goed voor een eerste keer!

Hieronder foto’s van de ochtend. Lees je dit per mail? dan kun je hier klikken om de foto’s op groot formaat op de website te bekijken.